Thailand dag 12

Detta är nog dagen som skillde sig mest ifrån alla andra dagar i Thailand. Jag fyllde 16 år så mamma, pappa, Kickan(mammas faster) och Jocke(min brorsa) kom in och sjöng för mig och gav mig några T-shirtar och lite thailändska pengar. Sen ska jag få lite extra fickpengar när jag åker iväg på språkresa i Juni/Juli men det får jag då.
Efter frukosten kom en minivan med plast för 16 personer och hämtade upp oss och sen åkte vi i väg på en heldags utflyckt.
Det började med att vi red elefant och det är också en sån där grej som man aldrig kommer att glömma.



Efter elefantridningen åkte vi vidare med "bussen" till en varm källa. Och det var verkligen en varmkälla. Om det var 27 grader i luften va det 40 grader i källan. Varmt, varmt men som tur var hade man börjat vänja sig lite med värmen vid det här lagret.


När vi var klara med badningen, i den varma källan, åt vi lunch och glass. Egentligen hade vi kunnat åka hem efter lunchen men resan som vi hade beställt hade fler "äventyr" att bjuda på.



Det första onödiga "äventyret" som gjorde efter lunchen var ett besök vid en kristallklar sjö mitt inne i djungeln. Fast kristallklar vette tusan ifall man kan kalla den. Den var fylld med människor som hade rört om bottnen så det var alldeles grumligt. Kanske att den hade varit kristallklar ifall vi hade varit där väldigt, väldigt tidigt på morgonen innan någon annan.


Efter det härliga snusk badet i den kristallklara sjön åkte vi till tiger caves!
ÅHH! finns det tigrar där tänkte jag först. Men jag blev väldigt besviken. Det var en riktigt trist grotta med massa damm och en bänk som det var galler för så att man kunde slänga in pengar. Riktigt trist. Det ända coola med grottan var att det blixtrade när vi var där inne så det dundrade i hela grottan. Nu tänker ni säkert WOW va coolt! Nja, så coolt va det faktiskt inte.



Vid den här tiden började de flesta i vårat sällskap bli hungriga och trötta (jag var en av de) så vi ville åka hem men några ville gå upp på berget för att titta ett tempel. Det var över tusen trappsteg som inte ens var byggda jämt så ingen orkade följa efter dem så vi åkte hem i förväg och gick sedan ut och åt. Middagen blev pizza. När det hade gått så många dagar började jag trötta på all thailändsk mat. Det skulle vara pizza, pommes frites, hamburgare, pasta, stek osv.
Sen så fick jag lite presenter av mina släktingar och den andra famlijen vi åkte med. 500 svenska kronor och en lampa av familjen vi åkte med och en så fick jag välja ut en stor oljemålning av mina släktingar. Självklart blev motivet en tiger. (Den kommer ut på bild sen)

(Hemsk födelsedagsbild men det var den enda som togs så jag bjuder väl på den)


slut på dag 12

//Millan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0