Thailand dag 17

Äventyrsdag! Eftersom det inte blev någon Phi phi ö dagen innan (pga lite sjukdomar) så blev den resan denna dag istället. Det började då med att den stor jeep bil kom och hämtade upp oss för att köra ner oss till båten. När vi kom ner till båten var det bara att hoppa på och sedan åka den två timmars långa resan till phi phi. Jag sov hela vägen.


Väl på phi phi åt vi lunch och sedan tog vi en longtailboat till närmaste snorklingställe som vi hade blivit rekommenderade dagen innan. Ska jag vara ärlig va det inget super snorklingställe alltså. Istället hamnade vi med en stor grupp japanare som ville fotas tillsammans med en. Jag höll mig på avstånd...

(jisses vad sur ut jag ser ut på 2:a bilden)

När vi sedan hade legat där ute på den udden och solat och snorklat åkte vi tillbaka till phi phi och åt glass och sedan åkte vi "tvåtimmarbåten" hem igen. Jag sov på tillbaka vägen också.
När vi sedan kom hem var det ebb så båten kunde inte åka in till stranden och det kom longtailbåtar som vi fick hoppa på från den stora båten. Lite utmaning sådär nä man va trött. ja sen var vi hemma igen och det blev det vanliga på kvällen. Mat, shopping och massage.


(se vilken härilg solnedgång)

slut på dag 17
//Millan

Kommentarer
Postat av: Siri

Sååå härligt det ser ut! Hade det bara varit lite billigare flygbiljett hade Thailand fått stifta bekantskap med mig betydligt oftare...

2008-04-26 @ 19:00:33
URL: http://sirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0