Thailand dag 20

Heldag i Bangkok! Det här var den absolut jobbigaste dagen på hela resan. Tänk dig en solig stad med 30 grader i skuggan, du går och går och går och går. Så mycket som jag svettades den dagen hade räckt till att fylla ett helt badkar. Nej okej där tog jag i men bra varmt var det.
Vi började med att åka "skytrain" som det heter och är typ samma sak som tunnelbana är hemma fast det är mycket renare och massa regler som ska följas. Vi åkte ner till en flod (jag är hemsk dålig på att komma ihåg namn, tyvärr) och där tog vi en båttur och ifrån båten tittade vi på alla tempel. Lata som vi är orkade vi inte se på de på närmare håll. Måste erkänna att det delvis var mitt fel men jag tycker tempel är riktigt tråkigt. Någon som håller med?



Efter båtturen så gick vi bara genom smala, trånga gator fullsmockade med människor som skulle åt motsatt håll. Det är något som man i efterhand drömmer barndrömmar om xD jag som har lite klaustrofobi också, fattar inte att jag överlevde. Vi gick säkert 3 kilometer om inte mer tills vi hittade en skytrain station. Men jag har gjort det och jag är stolt över mig själv.

(de fina foppatofflerna hade jag på mig också, värsta modedrottingen alltså)

När vi kom tillbaka till hotellet hoppade vi i poolen som var 10 våningar upp. Det var himla skönt efter en sån påfrestande dag.  Och sen på kvällen gick vi till samma shoppingvaruhus som vi hade varit på dagen innan och på vägen hem trängde vi oss allihop i en liten tuktuk. Chauffören körde som en tok hela vägen tillbaka till hotellet  och vi asgaravde samtidigt som vi var livrädda att vi överhuvudtaget skulle komma fram.



slut på dag 20
//Millan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0